Sunday, January 25, 2015

Bíle - Knížka o zimě a sněhu

Tak konečne na bielo. Zima nás totiž doteraz vytrvalo ignorovala. A to už tri mesiace zaklíname s pampúchovou snežnou knihou. Hynek Vilém: Bíle - Knížka o zimě a sněhu.

bile knizka o zime a snehu
Bíle - Knížka o zimě a sněhu



Kniha, v ktorej mrzne a zebemráz láme slova. Sneh v nej padá, poletuje, na bílo maluje a k tomu po ledu si sviští svišti. Ak vám je ešte stále teplo, môžete sa pozrieť kam chodí snít sníh, když ze strání se zjara ztrácí. Dozviete sa že aj na póle je zábava, že roztomilí tuleni nesnáší tulení. Možno uvidíte aj tučňáky ve fracích pospolu hrát pólo na pólu.

Básne Hynka Viléma (nech mi nikto nehovorí, že toto nie je pseudonym) sú založené hlavne na opakovaní a slovných hračkách. Nič náročné, pampúchovi sa takéto slovné motanice náramne páčia. Akurát ja som si skoro polámala jazyk (tie svište!).

Knihu ilustrovala Pavlína Váchová. Nájdete tu snáď všetky odtiene modrej, a samozrejme biela kam sa len pozriete. Úprimne, obrázky sa mi páčia oveľa viac ako text. Moja obľúbená je ilustrácia k básni Vločka. Nádhera.

bile knizka o zime a snehu

bile knizka o zime a snehu

bile knizka o zime a snehu

bile knizka o zime a snehu

bile knizka o zime a snehu

bile knizka o zime a snehu

bile knizka o zime a snehu

No comments:

Post a Comment